سفیده یا زرده تخم مرغ ؟

سفیده یا زرده تخم مرغ: کدامیک بهتر است؟

سفیده یا زرده تخم مرغ ؟ ، تخم مرغ یکی از مغذی ترین غذاها در جهان است و منبع عالی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. با این حال، بحث های زیادی در مورد اینکه کدام قسمت تخم مرغ، سفیده یا زرده، سالم تر است وجود دارد.

سفیده یا زرده تخم مرغ ؟

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ تقریباً تمام پروتئین تخم مرغ (حدود 3.6 گرم در هر سفیده بزرگ) را به همراه مقادیر کمی ویتامین ها و مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم را تشکیل می دهد. چربی و کلسترول سفیده  کم دارد و به همین دلیل برای افرادی که به دنبال کاهش وزن یا حفظ سلامت قلب خود هستند، انتخاب محبوبی است.

زرده تخم مرغ

در مقابل، زرده تخم مرغ حاوی تمام چربی ها، کلسترول، ویتامین ها و مواد معدنی تخم مرغ است. این شامل ویتامین های محلول در چربی مانند A، D، E و K، و همچنین کولین، لسیتین و آهن می شود. زرده تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین (حدود 2 گرم در هر زرده بزرگ) نیز هست.

کدامیک بهتر است؟

پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد، زیرا هم سفیده و هم زرده تخم مرغ مزایای سلامتی خاص خود را دارند. در نهایت، بهترین قسمت تخم مرغ برای شما به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد.

اگر به دنبال افزایش مصرف پروتئین خود هستید یا به دنبال کاهش وزن یا حفظ سلامت قلب خود هستید، سفیده تخم مرغ ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

از طرف دیگر، اگر به دنبال دریافت ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های بیشتر هستید، ممکن است بخواهید زرده تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نکات نهایی:

  • صرف نظر از اینکه کدام قسمت تخم مرغ را انتخاب می کنید، مهم است که تخم مرغ را به طور کامل پخته شده مصرف کنید تا از خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا جلوگیری شود.
  • اگر کلسترول خون بالایی دارید، ممکن است بخواهید مصرف زرده تخم مرغ خود را محدود کنید. با پزشک خود در مورد اینکه چه مقدار تخم مرغ برای شما مناسب است صحبت کنید.
  • تخم مرغ منبع عالی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها می توانند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای افراد در هر سنی لذت ببرند.

 

توجه: همیشه قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خود با پزشک خود مشورت کنید.

لینک های مفید:

سفیده یا زرده تخم مرغ ؟ کدامیک بهتر است؟

آیا میوه های کنسرو شده دارای ویتامین هستند؟

10 غذای مورد علاقه ورزشکاران ایرانی

طراحی سایت

5 غذایی که سلبریتی‌های محبوب دوست دارند

چگونه می توانیم یک باغچه را طراحی کنیم؟

آدم فضایی‌ها در غار۳۰ هزار ساله

درباره ی آقای ادمین 20

مطلب پیشنهادی

نکاتی برای تأمین ویتامین روزانه

نکاتی برای تأمین ویتامین روزانه و داشتن یک رژیم غذایی سالم نکاتی برای تأمین ویتامین …