چگونه می توانیم یک باغچه را طراحی کنیم؟

چگونه می توانیم یک باغچه را طراحی کنیم؟

چگونه می توانیم یک باغچه را طراحی کنیم؟

 

برای طراحی باغچه باید ابتدا سبک ایده آل خود را پیدا کنید. طرح ها و تصاویر آنلاین می تواند منبع خوبی باشد. گاهی اوقات دقیق شدن در جزئیات می تواند نتیجه شگفت انگیزی را در خلق طرح مورد نظرتان به همراه داشته باشد. اکنون می خواهیم بدانیم چگونه می توانیم یک باغچه را طراحی کنیم؟ با ما همراه باشید.

  • برای آنچه نیاز دارید برنامه ریزی کنید

اولین قدم در طراحی باغچه برنامه ریزی است . شما باید درک درستی از حریم خصوصی باغچه، مسائل مربوط به آب، رنگ و غیره داشته باشید. بنابراین به پاسخ این سوال فکر کنید: آیا سبک خاصی از باغبانی را دوست دارید؟ مانند کلبه، دشت، مدرن، استوایی و..

  • تصمیم بگیرید که قصد تغییر دادن چه چیز هایی را دارید و چه چیزی می تواند باقی بماند

اگر چه یک تغییر کامل نتیجه ی منسجم تری را به دنبال دارد. اما می تواند پر هزینه و زمانبر باشد. گاهی انجام ترفند های ظریف هزینه ی کمتری را در ایجاد تغییرات دارد.پس قبل از هر کاری زمانی را به  بررسی نکات مثبت و منفی این تغییرات اختصاص دهید.

  • هزینه ی طراحی باغچه را محاسبه کنید

هزینه ای که می خواهید صرف طراحی باغچه کنید همیشه به عنوان یک چالش بزرگ محسوب می شود. بنابراین به دقت هزینه های احتمالی که برای طراحی، مواد، گل و گیاهان و افرادی که باید به کار بگیرید محاسبه کنید. اینکه برای طراحی باغچه ی خود می خواهید یک طراح متخصص را استخدام کنید یا  خودتان به دنبال کسب اطلاعات برای طراحی باشید؟ سپس با توجه به این محاسبات بودجه مورد نظر خود را تنظیم کنید.

  • جنبه های مختلف باغچه خود را درک کنید

با شناسایی موقعیت باغچه ی خود می توانید در انتخاب گیاهان و گل هایی که استفاده  می کنید، انتخاب درستی انجام دهید. مثلا باغچه های رو به شمال در بهترین ساعات روز سایه دارند و برعکس باغچه هایی که در ضلع جنوبی هستند از نور دلپذیری برخوردار هستند.

  • موضوع نگهداری بعد از طراحی را فراموش نکنید

خواسته و نیاز ها و زمان هر فرد با دیگری متفاوت است . بنابراین سبک و طرحی را انتخاب کنید که با توجه به زمان و امکانات خود بتوانید بعد از طراحی ،از آن به خوبی نگهداری کنید.

  • بازه ی زمانی را در نظر بگیرید

طراحی باغچه را مرحله بندی کنید. بسته به زمان و فصل انجام کار و منابع مالی که می خواهید صرف کنید. کار را مرحله بندی کنید تا به مشکل بر نخورید.

  • بررسی کنید طراحی شما به دریافت مجوز خاصی نیاز دارد یا خیر؟

مسلما با توجه به میزان گستردگی کار و نوع تغییراتی که می خواهید انجام دهید، ممکن است قبل از شروع کار نیاز به دریافت مجوز هایی باشد. این کار مستلزم زمان است. بنابراین این موضوع را هم در نظر بگیرید.

 

کلمات مرتبط با این موضوع:

طراحی آلاچیق

طراحی روف گاردن

طراحی فلاور باکس

طراحی آبنما

طراحی فضای سبز

طراحی باغچه

درباره ی oprikfiore408