اجرای فضای سبز

اجرای فضای سبز

فضای سبز چیست؟

اجرای فضای  سبز در واقع سطوحی از زمین‌های مسکونی و شهری هستند که بر اساس اصول و طراحی‌های خاص با استفاده از انواع پوشش‌های گیاهی پوشیده می‌شود. ایران روی کمربند گرم و خشک قرار رفته است که به موجب آن میزان بارش‌ها با نوسانان زیادی مواجه است و بر همین اساس نمی‌توان به هر شیوه‌ای به اجرای فضای سبز پرداخت بلکه در طراحی فضاهای سبز در هر اندازه و هر مکانی که باشد باید نکات مهمی را در نظر بگیرید .

میزان اب

آب اصلی‌ترین منبع مصرفی در فضاهای سبز است و بدون آن هرگز نمی‌توان به یک نتیجه درست و دلخواه رسید. در خانه‌ها و آپارتمان شهری که مقیاس فضای سبز کوچک و در حد و اندازه حیاط است شاید اهمیت مصرف آب چندان به چشم نیاید اما در ویلاها که فضای سبز مساحت‌هایی تا چند هزار متر را پوشش خواهند داد کنترل و مدیریت مصرف آب بسیار مهم خواهد بود.

نور مستقیم

میزان و جهت تابش نور خورشید در طول روز از مهم‌ترین نکاتی است که باید در طراحی فضای سبز در مقیاس‌های مختلف مدنظر قرار دهید.

خاک و زمین

خاک و زمینی که قصد اجرای فضای سبز را در آن دارید نیز نقش مهمی در جنبه زیباشناختی آن ایفا خواهد کرد. از آنجایی که تنوع در فضای سبز مهم خواهد بود پس به ناچار باید از انواع درخت‌ها و گیاهان مختلفی استفاده کرد که بسیاری از آن‌ها به شرایط ویژه‌ای از خاک از لحاظ زهکشی و نوع نیاز دارند

اب و هوا

ب و هوا در فصول مختلف سال را در نظر بگیرد و گیاهان و گل‌ها را بر اساس آن انتخاب کنید. کشور ما چهار فصل است و برای استفاده دراز مدت تر از فضای سبز بهتر است که گیاهان چهارفصل نیز در فضای سبز کاشته شوند

اجرای فضای سبز

 


اجرای استخر

اجرای برکه

نگهداری فضای سبز

حراج گل و گیاه در تهران

حراج گل و گیاه در کرج

خرید اینترنتی گل و گیاه

درباره ی oprikfiore408

مطلب پیشنهادی

واکسن کرونا چینی

گائو فو ، مدیر مراکز کنترل بیماری های چین ، در یک کنفرانس مطبوعاتی روز …